כשל שוק או חוסר מודעות? האם אנחנו מפספסים את היתרון האמיתי של SAP?
- Einat Arbiv
- 12 באוג׳
- זמן קריאה 2 דקות
הפוסט והבלוג שלי על הייתרונות של SAP Activate עוררו דיון מרתק. אחת השאלות שעלו, נגעה בנקודה רגישה: מדוע, למרות היתרונות המוכחים, עדיין קיים כשל שוק ביישום המתודולוגיה הזו בפרויקטים?
זוהי שאלה מצוינת, והתשובה טמונה בשילוב של מספר גורמים. הנה הניתוח שלי, מתוך ניסיון מעשי ועל בסיס שיחות עם לקוחות וקולגות:
1. היעדר מודעות
אחד הגורמים המרכזיים הוא חוסר מודעות. לקוחות רבים ניגשים לפרויקטים של SAP בלי להכיר את המתודולוגיה של SAP Activate ואת ההשפעה הדרמטית שיכולה להיות לה על לוחות הזמנים, התקציב והתוצאה הסופית.
מה הפתרון? המודעות היא כוח. לקוחות שיכירו את המושג, ידעו לדרוש מפורשות מהאינטגרטורים להקפיד על מתודולוגיה מסודרת, להתמקד בסדנאות "Fit-to-Standard" ולעבוד במחזורים אג'יליים. זהו המפתח לניהול פרויקט מוצלח ובשליטה.
2. שינוי תפיסתי ומעבר ל"ליבה נקייה"
מעבר לענן הוא לא רק שינוי טכנולוגי; הוא דורש שינוי מיינדסט. בעבר, עבודה על מערכת סגורה בשרתי החברה אפשרה פיתוחים מותאמים אישית רבים, גם במחיר של מורכבות ותלות. במעבר לענן, גישת ה"ליבה הנקייה" (Clean Core), שהיא אחד ממרכיבי היסוד של SAP Activate, היא קריטית. כל פיתוח מותאם אישית משמעו מורכבות, עלויות תחזוקה גבוהות, וקושי לקבל עדכונים עתידיים.
מה הפתרון? הלקוחות צריכים להבין ש"שיטות שעבדו נפלא" בעבר במערכות on-premises, עלולות להיות בעלות משמעויות כלכליות כבדות במעבר לענן. אימוץ הסטנדרט כנקודת המוצא, ופיתוח מותאם אישית רק במקרים הכרחיים, הוא המפתח לחיסכון וחדשנות מתמשכת.
3. חשיבות הכלים והידע
SAP, כחברה, משקיעה רבות בפלטפורמות למידה כדי לדחוף את הנושא קדימה. הבעיה היא שהכלים האלה לא תמיד נגישים לכלל המשתמשים. ידע הוא כוח, ומי שיודע את עקרונות המתודולוגיה יכול להשפיע באופן ישיר על הפרויקט שלו.
מה הפתרון? קחו את השליטה לידיים. SAP Learning Hub הוא מקור מצוין ללימוד עצמי. בנוסף, ישנם גם קורסים ייעודיים ומעשיים המעניקים ידע מעמיק, כמו הקורס שאני מעבירה במכללת ג'ון ברייס.
המסקנה: לשנות את המשחק
מתודולוגיית SAP Activate היא לא עוד מסגרת תיאורטית. זוהי מתודולוגיה מוכחת שמפחיתה סיכונים, מאיצה תהליכים ומייצרת החזר השקעה של מאות אחוזים. היא הכלי של SAP להבטיח שלקוחותיה יצליחו בעולם המורכב של היום.
אז למה היא לא מיושמת מספיק? כי המציאות העסקית מורכבת, והשחקנים צריכים לשנות את תפיסת העולם שלהם. עם זאת, כאשר הלקוח מצויד בידע, מודעות וגישה נכונה, הוא יכול להיות המנוף לשינוי.



תגובות